Friday, November 13, 2009

Galing Kem 2 part 2

Sherry atau nama maskulin dia Shahrom. Tua dua ke tiga tahun dari gua. Gua syak kecenderungan permainan masa zaman kanak kanaknya lebih pada permainan perempuan. Ada patung Barbie, set masak masak mainan, getah ikat rambut rambu ramba dan juga alat mekap mini...agaknya.

Menjengah usia remaja belasan tahun lepas SPM, ilmu patah tulang nya makin mantap. Suara ada dua tune. Tune gadis volume 3 dan juga vokal abang besar persis raksasa mengaum. Gua pernah dengar khabar angin yang dia ada skandal dengan sorang member gua ni yang di gelar Din Zimbo. Din Zimbo sebaya gua, kidal orangnya. Handal main karom dan juga sepak bola laju macam keretapi peluru Jepun. Sakit hati juga tengok dia gelecek bola macam ada magnet kat kaki. Nakal, buas, lari laju....jeles jugak la budak budak baya gua ngan dia ni.

Tapi skandal Din Zimbo ngan Sherry gua tak pasti kesahihannya. Yang sahih, dulunya Din Zimbo antara budak tipikal nakal Galing Kem. Sekarang dah kerja polis gerakan am. Tinggal kat Galing Kem jugak....anak beranak kerja polis duduk satu kem. Bapaknya dah pencen kot cam bapak gua.

Tentang Sherry pulak, member gua Cuni penah hello kat gua 2 tahun lepas cerita pasal Sherry. Sherry dah bukan bapok lagi, kata member gua dalam tepon bersungguh sungguh. Nama Sherry sudah dibuang jauh jauh. Beliau sudah berkahwin, anak dua orang. Pakai smart dan hensem....ada misai nipis dan janggut dua tiga helai. Kalau dia tak tegur member gua si Cuni tu, haram tak kenal dia punya.

Manusia boleh berubah. Asalkan ada keinginan dan berusaha nak berubah, lu orang boleh berubah. Percayalah.....cam gua, gua cakap nak berenti merokok tahun ni....gua akan....errr...dah hujung tahun dah ni....gampang, gua bukan nak story pasal berenti merokok.

Sahar Musang, manusia poyo zaman kanak kanak gua. Kali terakhir gua jumpa dia, dia baru balik training askar. Masih poyo.....dan tak best langsung!!!

No comments: