Sunday, October 18, 2009

Open house musim perayaan

Pernah pegi open house pagi2 buta? Takde la buta sangat....dalam kul 7.45am ke atas camtu la. Happening gak buat open house pepagi ni. Ada ustaz kat tempat aku telah memelopori acara open house di pagi hari (entah2 sebelum ni memang dia buat pagi pagi saban tahun, aku je yang tak tahu...huhuh).

Biasa biasa orang jemput time tengahari membawak ke malam. Sekali dapat jemputan untuk waktu pagi, kepelikan jugak la. Tapi aku layan je...makan free punya pasal. Pagi Sabtu tak jadi masalah besar untuk aku bangun awal. Bunyi alarm anak aku mintak susu sesudah subuh tidak memungkinkan aku bangun lewat pagi tu. Ada yang sengal berani cuba nak buat open house pagi pagi time kerja? Yakni hari opis hour...maksud aku bukan kat opis tapi kat umah la...hah, buat la.

Syawal pun dah berada di penghujungnya. Minggu depan takde la dah jemputannya. Camne bajet mereka2 yang buat umah terbuka tu ye? Berapa juta entah abis....
Kenkawan sibuk duk tanya aku bila nak buat open house....huh, tunggu la aku jadi jutawan dulu!!

Satu lagi pasal open house ni pasal niat tuan rumah tu. Kita boleh nampak niat tersirat selain nak jamu kenkawan, sedara2, jiran2 serta segala tetamu datang makan makan. Tak kisah la korang korang yang buat open house tu nak tunjuk apa yang tersurat dan tersirat tu. Janji kau jemput, aku datang...aku balik, aku kenyang! Aku ikhlas apa perabis kan makanan korang....
next time jemput la lagi ye, sekian terima kasih.




**nota hujung: celaka! tak guna pengganti diri gua lu pun rock jugak kan...apehal...
***nota hujung 2: bapak la sedapnya steamboat kat open house orang tu...tak dapat kambing golek pun takpe...

No comments: