Wednesday, October 14, 2009

Mencari kedamaian ...

Suatu senja lewat 80'an itu....

Gua resah, gelisah....syiling ada 40 sen.....kahak menggelimut dalam tekak gua. Gua harus pantas bertindak untuk menghilangkan ketidaktentuan dalam diri gua.

Gua tahu. Gua kena cari kedamaian....kedamaian itu cuma terdapat di situ. Budak2 baya gua masa tu memang suka menuju ke situ jugak.

Bukan apa-apa pun...kat situ cuma kedai. Anak tokey tedai tu kawan gua jugak. Dah lama benar gua tak jumpa dia. Makin nampak tua kah dia atau sudah macho persis brad pitt. Kawan2 gua gelarkan dia muka tua sebab dia memang nampak tua tak sepadan usianya.

Gua tak de la nak kutuk dia lebih lebih masa tu. Bimbang jugak dia akan bocorkan rahsia gua pada mak ayah gua. Ye la kan, pegi kedai dia takde lain dah. Beli rokok secara runcit, beli secara borong jarang jarang la masa tu. Sekolah lagi maa, mana ada duit sangat masa tu. Lesen pun tak lepas lagi.....

Dengan 40 sen yang ada kat gua, lepas la Dunhill sebatang ngan gula2 hacks untuk cover bau kononnya. Lepas pekena kat port rahsia, cepat2 gua balik.

Terima kasih Mat Yaman! Kedamaian gua ditemukan di kedai Yaman pada senja itu...
kedamaian=kedaiyaman, comel bukan?




p/s: mana entah aku dapat ayat menggelimut tu.....

1 comment:

Anonymous said...

hehehe...camana aku leh sesat kat sini...kipidap bro!